PROJECCIONS 22 : MARIA PADILLA

Acaben d’arribar notícies d’un país desconegut: papers i vestigis d’origen incert, encara que de vegades estranyament familiars. Semblen antics documents que formarien part d’un relat fragmentari i hermètic. No obstant, deixen intuir alguna mena de coherència perduda en l’oblit i que caldria reconstituir endreçant les parts, establint seqüències, retrobant la significació del símbol.
Intuïm que hi ha un món darrera aquestes proves, un món que ha naufragat en el nostre prosaisme i que amaga, en la seva delicadesa, alguna tràgica ferida. No és el jardí florit, serè i transparent, el paradís edènic, que Jan Van Eyck va protegir, miniaturitzat, com en una mena de campana de vidre, al tombant del segle XV. En tot cas, emergeixen d’aquestes runes unes escenes divertides o inquietants, com les que van obsedir al Bosco. Tampoc aquesta sembla ser aquella terra feliç i pagana que el lacerat poeta modern, en l’ocasió Charles Baudelaire, evocava a “L’invitació al viatge” i que Henri Matisse, a principis del segle XX, modelà com un sensual escenari mediterrani. Potser, senzillament, no és un paisatge físic sinó mental. J.M. Barrie deia que el País de Mai Més és sempre una illa, un espai fora de la claredat coercitiva dels adults, i que es pot descriure com l’hipotètic mapa de la ment d’una persona.
Si jugar és experimentar l’atzar, com afirmà Novalis, no hi ha cap mena de joc en l’obra de Maria Padilla (Barcelona, 1984). Més aviat, hi trobem la seriositat de l’infant, concentrat en la construcció d’un univers complert i racional, encara que d’un sentit altre, o la de l’arqueòleg, que recull i classifica, una mica emocionat, les proves de passions, de somnis i dolors, que un dia van ser reals. El seu treball remet a la definició de la identitat a través de l’establiment d’un imaginari i de com aquest interactua amb les realitats pensades pels altres. Ens trobem aquí davant dels primers materials que ens permetran iniciar una crònica de conclusions insospitades i perilloses i que sobrepassa la noció estàtica i objectual de l’obra artística.


Àlex Mitrani
Comissari i crític d'art.

9 comentaris:

Correo ha dit...

Felicidades Maria, un blog precioso. como tu y como tu trabajo. Mucha suerte...

Marta Altés ha dit...

M'encantaaaaa!!

Quan estalviï et compraré un quadrito! que m'agraden molt! amb marc i tot :)

Molts petonets bonica!

corso ha dit...

que bellas y terribles bestias has ido criando María, un abrazo, Héctor

Paula ha dit...

marieta! m'encanta el blog i tot el que hi ha dins, que és molt i promet encara més..
moltes felicitats des de Paris..
Petons!
Paula

anna ha dit...

Maria!!

No vaig poder venir a la inauguració a la Cambra, el Jose de la feina em va dir que molt bé! Felicitats! Ja tinc ganes que el teu món imaginat arribi a Experimentem amb l'Art!
Per cert, m'encanta el que fas!
petunets
anna

e! ha dit...

Uei moltes gràcies, fa il·lusió obrir el blog i veure aquests comentaris.
Una abraçada molt gran a tots!
Gracias Tite.
Marta i diego hem de fer una quedada abans de Nadal! Per cert diego quan tindràs la web acabada, tinc ganes de veure el teu treball?
Paula una abraçada desde Barcelona.
Anna a veure si t'apuntes a la pròxima quedada i sinó ens veiem per experimentem!

Marta Plana ha dit...

Marieta!!!!he quedat impressionda...tot i que algunes de les obres ja les havia vist...No vaig poder venir a la inaguració, però ja em van informar que els hi havia agradat molt!
M'en alegro moltissim per a tu!
Un petó gegant i fins aviat!!
Marta...des de Itàlia

e! ha dit...

Gràcies Marta! que tal per italia!
A veure si ens veiem durant les festes!
Una abraçada!

maria.

Cèsar ha dit...

eeeei molt bo el teu blog!! Estàs feta tots una artista!! Q et vaja tot molt be i a vore si et veiem el pèl.
Cèsar

Email

  • mpadilla84@hotmail.com